Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

ئاگاداری یاریکورد لە ڕابتە وە گەرد کەسانێک کە وە ناو “ده‌سته‌ی به‌رێوه‌به‌ری کونگره‌ی ٢ی رێکخراوی یاریکورد” خوەێان ماڕفی کردنە


ئاگاداری یاریکورد لە ڕابتە وە گەرد کەسانێک کە وە ناو “ده‌سته‌ی به‌رێوه‌به‌ری کونگره‌ی ٢ی رێکخراوی یاریکورد” خوەێان ماڕفی کردنە
شورای مەرکەزی، مونتەخەب کونگرەی یەکەم یاریکورد، مەردم یارسان ئاگادار کەێتوە، کە ئەوانەی لە تاریخ ٢٠١٢/١/١٤ڕوی وە ڕای گشتی خوەێان وە ناو یاریکورد و دەستەی ئامادەکاری کونگرەی ٢ یاریکورد ماڕفی کەن،هیچ ڕەبتێک وە یاریکورد نەێرن و ئی کارە لە بار حقوقیوە، نەک هیچ مەشروعیەتێک نەێرێت، بەڵکە وە نەف کەیس یارسانیچ تەمام ناوت. یاریکورد چە لە ناو ساڵون کونگرەی یەکەم خوەیا و 

چە لە ناو ساڵون کونگرەی یەکەم خوەیا و چە دویای کونگرە وە شوجاعەت و شەفافیەت تەمام ڕوی وە کومەڵگای یارسانی و غەێر یارسانی مەسەڵەی ئتحاد یارسانی لە ئەولەویەت کار و بەرنامەکان خوەی قەرار داگە و لەی ڕابتەوە وە کەماڵ ئفتخارەوە مەوەفەقیەت وە دەس هاوردگە. شورای مەرکەزی یاریکورد لە کەس نەشاردگسوەی کە بدون دروس بین یەک جەریان موتەحد ناتوانێت لە مەعادڵات سیاسی و لە تەغەیر و تەحەوڵاتەکان تاسێر خاسێک داشتوت. هەر وەی خاترە و بەنا وە دەرک واقعیەتکان یاریکورد خوەی وە گەرد جونبش دموکراتیک یارسان ئەڕا یەکدنگ و موتەحد کردن مەردم یارسان لە یە بەرە دوینێت و وە تەعەهوداتی داگەس تا گرتن کونگرەێ یارسانی وە پێ وەفادارە، چوینکە چەن بەشی ئیمەی یارسانی لە بەرژەوەندی مەسەڵەی یارسان نیە.

لە بەیاننامەی ئی دوستانە هاتگە کە وە قەرار خوەیان توان یاریکورد لە ڕاکد بین نجات بێیەن.

ڕاستە یاریکورد کەم و کەسری داشتگە و ئەوەی بایەت بکریاتە، شایەت ئەگەر کار زیاتر لە سەرێ بکریاتا هەم خاستر بیاتا و هەمیچ زیاتر بیاتا. ئەما ئیە ناوتە دەلیل ئەڕا خوەێ وە خاوەن ماڵ کردن، ئەویچ فرە دویر لە هەر پرنسیپ و ئوسول سازمانی و حقوقی.




دیارە قەد عەڵمکردن لەی وەخت حەساسە کە کومەڵگای یارسان فرە خوشبینانە وەرەو کونگرەیک موتەحد یارسانی چوت، نەک هەر لە نەف یارسان نیە، بەڵکو توانێت تاسیر خراویچ داشتوت. ئیمە ئنرژی فرەێک سەرف مەسەڵەی ئتحاد یارسانی کردیمە و لە شورای مەرکەزی یاریکورد باوەڕ دیریم کە وە ئتحاد کومەڵگای یارسان توانیم قورسایی خوەمان داشتویمن و سابت بکەیم کە ئیمە مەردم موتەحدێکیم و مونفەعەت جامعەکەمان حوکم کەێت کەسەرفنەزەر لە فرە چشت وە خاتر مەنافع و مەسڵەحەت یارسانی بکەیم. شورای مەرکەزی یاریکورد وە خاتر حەق قانونیک دێرێت لە تەریق ئی بەیانیەوە داوا لەی دوستانە کەیم لە ژێر ناو یاریکورد کار نەکەن و ئەگەر توان ئەڕا مەسڵەحەت یارسانی کار بکەن با بچن فرە شارستانیانە ناوێک ئەڕا خوەیان دیاری بکەن و وەدڵنیایوە ئیمەیچ هاوکارییان کەیم، لە غەێر ئی سورەتە ئی دوستگەلە مەشروعیەت سازمانی و حقوقی لای ئیمە نەێرن.

شورای مەرکەزی یاریکورد

٢٠١٢/١/١٨
/////////////////////////////

متاسفانه پاسداران سیاسی همانای که خود را  حزب پاک تشکیلات زیر زمینی سپاه قدس  که متاسفانه  حسین یزدان پناه و تجاران دیروز  بمب شیمیایی برای صدام ادعایی آزادی کردستان میکنند و حزب دموکرات کردستان ایران و حزب کومه له خطاب میکنند در امور زندگی مردم و ملت یارسانی دخالت میکنند  که فراموش نموده اند که کمیتهای آنها با وزارت اطلاعات و بخش قاچاق موادمخدر سپاه قدس بخش خارج کشوری این تشکیلات تروریستی همکاری میکنند از رفتن به سفارت خانه های رژیم گرفته تا امضا نمودن توبه نامه و جاسوسی نمودن و امضای تومار ضد سازمانها و گروه های سیاسی دیگر با بخش سیاسی سفارت رژیم همکاری میکنند برادران حزبی و چپنمای شکستخورده.
اینبار علنا رفتند چند تا از مهرهای خود نیز مامور تشکیل گروه هی ضد یارسانی نمودند اما مردم و ملت یارسانی به هیچ عنوان پشت نیروهای مردمی خود مثل یاریکورد و جنبش دموکراتیک یارسان خالی نخواهند کردو این یاهوهای که به راه می اندازند چند روزی کابرد ندارند.
صلاح مهتدی شخصا با نام هیوا در مزاکرات احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران  با حزب دموکرات کردستان در سال 1996 یعنی ماه 8 96 همرا با مرحوم جبار فرمان شرکت مستقیم داشته است برای توافق میان حزب دموکرات کردستان با سپاه پاسداران رژیم ایران.


در آن زمان تعدادی از فرماندهان حزب دموکرات کردستان مثل معاون رهبری حزب به اسارت نیروی زمینی سپاه در می آیند و آقای جبار فرمان همراه با آقای صلاح مهتدی مامور میشوند از سوی مام جلال برای آزادی افراد حزب که در چنگ نیروی زمینی سپاه قرار داشتند خلاصه با احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه در نزدیکی کویسنجر   دیدار میکنند و در این دیدار حزب دموکرات کردستان بدون هیچ پیش شرطی توفقنامه ای را امضا میکند که در آند آمده است حزب از این به بعد به هیچ عنوان دست به هیچ عملیات نظامی علیه نیروهای جمهوری اسلامی نخواهند زد  و در مقابل که با پیشنهاد صلاح مهتدی  نیروی ایرانی هم موظف هستند به مقرات این حزب حمله نکنند.
احمد کاظمی در بخش دیگری از نامه ای که برای فرزندش بجا گذاشته است نوشته است در سال 1991 در کشور سوئد میان کومه له و ایران توافقنامه ای امضا شد که کومه له جنگ مسلحانه را بطور کلی متوفق کند و به فعالیتهای سیاسی روی بیاورد و در مقابل افراد هواداران کومه له از این حق برخوردار باشند که در ایران زمین و خانه بخرندو به اضافه خود داری از شعارهای سرنگونی جمهوری اسلامی و شعارهای زننده و دلخورکننده علیه سران نظام ایران این توافقنامه باید در رفتار برادران کومه له دید امروز البته کومه له مهتدی این چیزهای خیلی با دقت رعایت میکنند هوادارانش در جوانرود و کرمانشاه خانه خریده اند و به ایران از راه مرز پرویزخان سفر میکنند که در چند نقطه ای از مناطق کرمانشاه این افراد دیده شده اند در آینده عکس و مشخصاتشان در دست دوستان در آلمان   کشورهای دیگر نیز قرار گرفته است منتشر میشوند/.


این افراد با آگاهی کامل وزارت اطلاعات به ایران سفر میکنند و در جوانرود در دکان کسی بنام ح شانرشی  دیده شده اند و در سرپل ذهاب در خانه کسی بنام امین ناهار خورده اند و در پیش فرزند آنها دست به بدگویی علیه بنده نموده اند.
این افراد اول به کردستان سفر میکنند سپس از راه مرز نزدیک با کلار وارد ایران میشوند و معامله خود را انجام میدهند سپس  به کردستان باز میگردند و به کشورهای اروپای باز میگردند و ادعای آزادی کردستان مبارزه  برای رهایی ملت کرد از این شعارهای توخالی سر میدهند  در جوانرود خیلی دیده شده اند و در خانه یک نفر دیده شده اند و یکی بنام کیومرث از ایشان در باره من سئوال نموده این با لبخندی مسخره آمیز گفته او یک ولگرد است هیچی کاره است و خیلی دست به توهین نموده خلاصه کیومرث عصبانی میشود میگه مگر شما کی هستید که به ملت توهین میکنید ما مقالات ایشان را میخوانیم و او همکلاسی من بوده در زمان دیپلمه این چی میگین؟
خلاصه کوتاه می آید و میگوید شاید من کسی دیگر با ایشان اشتباه گرفته باشم.
شخص هوادار مهتدی  که در خانه ح شانرشی بوده است و در خانه فرزند محمد رواته در جوانرود بوده بعد از چند روزی به سوی مرز کردستان باز میگردد و از مرز حاج عمران رسما به کردستان باز میگردد و به سوئد می آید طبق یک اطلاعات محرمانه در ماه مارس سال گذشته به یک نفر که با تبر به بنده حمله نمود و مشکلات عقلی داشتند  مستمرا تلفن زده بود که تمامس تماسهای ایشان از داخل ایران آمده بود و چند تماسش از داخل  خاک عراق از شهر کلار آمده بود که به زبان سوئدی ترجمه شده است  و در اختیار نیروهای امنیتی این کشور قرار دارد.
در این رابطه وزارت اطلاعات فاش نمود که چندین نفر از افراد و اعضای سپاه قدس عضو احزاب مخالف رژیم هستند و بطور مخفیانه تمامی نشستهای آنها را برای وزارت اطلاعات ارسال میکنندو دوباره فاش نمود که نزدیک به 20 نفر از این افراد که توسط رژیم ایران آموزشهای لازم را دیده اند و اهل مناطق کردستان هستند عضو احزاب کردی هستند تعدادی از این افراد در اروپا بر سر میبرند و مستمرا به سفارتخانه های ایران در تردد هستند و تعدادی دیگر از آنها در بدنی خود تشکیلات این احزاب عضو هستند در منطقه و ما بر رفتار آنها کاملا کنترل داریم تمامی تحرکات آنها چه دیپلماتی و چه داخلی زیر نظر مستقیم داریم.
برای احزاب کردی هیچ اشکالی ندارد اگر کسی که عضو وزارت اطلاعات باشد و در عین حال عضو این احزاب باشد  چرا چون مهم این است آبونه ماهیانه خود را به پردازد هیچ اشکالی ندارد اگر جاسوس باشد بعنوان استاد  دستیار یار مبارز و کرد پرور ازش یاد میشود.
با تشکر ساموئیل
اینجا در زیر نامه خاطرات سرپاسدار جنایت کار به هلاکت رسیده احمدکاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را مثل خودش بدون سانسور منتشرش میکنم.


پس از ده سال منتشر شد:نخستین گزارش از حمله سپاه به مقر حزب دمکرات در کوی سنجق

سیروان نیوز:سایت بازتاب درگزارشی حمله 10سال پیش سپاه به مقرهای حزب دمکرات در کوی سنجق کردستان عراق را به مناسبت تجلیل از سردژخیم "احمد كاظمی" منتشر کرده است، در این گزارش آمده است:در آن مقطع، احمد كاظمی، یك توافقنامه سیاسی ـ نظامی با رهبران كردهای اردوگاه كوی سنجق امضا كرد كه بنا بر آن، قرار شد كه آنان از آن پس، اسلحه را كنار گذاشته و دیگر عملیات نظامی انجام ندهند و تنها به فعالیت سیاسی روی آورند.
 در آنزمان ما به طور همزمان از پهلوی مقر کومه له رد شدیم دلیل عدم حمله سپاه به مقرهای کومه له به این دلیل بود که بخش عقیدتی سیاسی  سپاه برون مرزی با کومه له در سال 1991 برابر با ١٣٦٩ در کشور سوئد البته این نشست قرار بود در کشور نروژ برگزار بشود اما به دلایل امنیتی  نشست را در شهر استکهلم با کومه له ها برگزار نمودیم  در این نشست هم جمهوری اسلامی و هم کومه له به توافق رسیدیم که علیه یکدیگر به هیچ عنوان دست به اسلحه نبریم و جنگ مسلحانه به ضرر طرفین است خلاصه بعضی از مشکلات باقی ماند تا سال ١٩٩٥ و یعنی اواخر سال ١٩٩٥ برابر با سال ١٣٧٣ نمایندگان کومه له و ایران در شهراوریبرو سوئد به توافق نهایی رسیدیم همزان چند روز بعد در هلند یک نشست میان کومه له و بخش برون مرزی سپاه پاسداران  برگزار شد و بر اساس این توافق ما از مرز ایران و عراق عبور نمودیم و دقیقا از ٢٠٠ متری مقر اصلی کومه له عبور نمودیم تا حزب دموکرات کردستان ایران را هدف قرار بدهیم پیش از این یک نامه به نماینده ایرانی الاصل اتحادیه میهنی کردستان کاک صلاح مهتدی دادیم که ما کاری به کار کومه له نداریم و هدف مافقط و فقط ادب کردن حزب دموکرات است تا از حمله به ایران دست بردارد.
نمایندگان کومه له پیشنهاد نمودند که برای خریدن خانه و زمین در ایران دولت ایران برای آنها مشکل درست نکند در این باره ما پای این برگه را امضا نمودیم البته اول ما با این قضیه مخالف بودیم که از راه خریدن خانه و زمین راه را خوش کنند برای جاسوسان صهیونیستها اما در این رابطه با آقای خاتمی و محسن رضایی و وزیر  اطلاعات تماس گرفتیم  آنها قبول کردند که کار خوبیست برای اقتصاد ایران از راه تردد ایرانیان به ایران میلیونها پول داخل کشور میشود چرا نه خلاصه روز بعد که یک روز  بارانی بود و یک روز پنجشنبه ی نیز بود در این باره به تواقف نهایی رسیدیم و بعضی از آنها خواستار باز پس گرفتن زمینهای خود بودند که توسط جمهوری اسلامی توقیف شده بودند خلاصه همه را پس دادیم و به توافق نهایی رسیدیم.

پس از تحركات گسترده گروه‌‌های تروریستی مورد حمایت صدام در سال 1374، احمد كاظمی به همراه دو هزار نفر از نیروهای زبده‌اش، مسئولیت انجام عملیاتی پیچیده و خطرناك را در عمق 160 كیلومتری خاك عراق بر عهده گرفت. او و نیروهایش، با گذشتن از مناطق صعب‌العبور كوه‌های شمال عراق، به شكل غیرمنتظره‌ای، مقر گروه‌های تروریستی متجاوز به خاك ایران را كه از سوی صدام حمایت می‌شدند، محاصره كرد. وی در حالی كه می‌توانست، اعضای این گروه‌ها را نابود كند، به آنان فرصت داد تا بین فعالیت سیاسی علیه جمهوری اسلامی و اقدامات تروریستی، یك راه را انتخاب كنند.
درایت كم‌نظیر شهید كاظمی، باعث شد تا بدون شلیك حتی یك گلوله، این گروه‌های تروریستی متزلزل شدند؛ رسانه‌های بزرگ دنیا، از این اقدام كاظمی به عنوان «عملیات شگفت‌آور سپاه پاسداران در عمق خاك عراق» یاد كردند.
این اقدام، نظامی ـ سیاسی احمد كاظمی در مرزهای غربی كشور، در مورد نحوه برخورد با نیروهای ضدانقلاب بود كه در كشور عراق رفته و از آنجا با كمین علیه نیروها و مردم ایران در مناطق مرزی، باعث كشتار آنان می‌شدند.
بعدازظهر روز 26 جولای سال 1996، دویست وسیله نقلیه ایرانی به همراه دو هزار نیروی مسلح به سلاح‌های سبك و سنگین، از مرز ایران و عراق در منطقه پنجوین گذشته و به سوی كوی سنجق در منطقه اربیل در شمال كردستان عراق ـ منطقه‌ای كه در كنترل نیروهای اتحادیه میهنی كردستان عراق بود ـ حركت كردند. در سحرگاه روز 28 جولای، آنان بر منطقه و كمپ‌های حزب دمكرات كردستان ایران و همچنین مراكز اداری و مركز كوی سنجق، مسلط شدند و آنجا را محاصره كردند و به این ترتیب، بیش از سه هزار نفر از پناهندگان و پیشمرگ‌های كرد در محاصره نیروهای احمد كاظمی، از قرارگاه حمزه سیدالشهدا، قرار گرفتند.
در این زمان، احمد كاظمی با ارسال پیامی به این قرارگاه ضدانقلاب، به آنان اعلام كرد: ما اینجا آمده‌ایم تا شما، اسلحه و مهمات خود را كنار گذارید و اگر به مبارزه سیاسی اعتقاد دارید، تنها در این مسیر گام بردارید و به مبارزه سیاسی اقدام كنید. اگر هم قصد جنگیدن دارید، ما اكنون آماده‌ایم كه با شما مردانه مبارزه كنیم.
گزارشگر بخش جهانی «بی.بی.سی» در 31 جولای اعلام كرد: نیروهای ایران، اردوگاه مخالفان دولت ایران در كوی سنجق را محاصره و پس از دو روز، بدون هیچ‌گونه درگیری، آنجا را ترك كردند و هیچ‌كس آسیب‌ ندید.

در 29 و 30 جولای، خبرگزاری‌های فرانسه و «رویترز» نیز از این واقعه نظامی گزارش‌هایی انعكاس داده و اعلام كردند، به رغم پیشروی 160 كیلومتری ایران در خاك عراق تا منطقه كوی سنجق و رویارویی مستقیم نیروهای ایرانی و پیشمرگ‌های كرد، هیچ‌گونه درگیری رخ نداده است.
در بخش پایانی این نامه یکی از دوستان احمد کاظمی از او سئوال نموده در باره حسین یزدانپناه در جواب گفته است او عضو زیرزمینی تشکیلات جوانان سپاه میباشد موسوم به سپاه قدس و در همکاری با جمهوری اسلامی دست بالای دارند.
در آن مقطع، احمد كاظمی، یك توافقنامه سیاسی ـ نظامی با رهبران كردهای اردوگاه كوی سنجق امضا كرد كه بنا بر آن، قرار شد كه آنان از آن پس، اسلحه را كنار گذاشته و دیگر عملیات نظامی انجام ندهند و تنها به فعالیت سیاسی روی آورند. در مقابل، ایران نیز از اقدام مسلحانه علیه آنان خودداری كند.
هنگام بازگشت نیروهای ایرانی به داخل مرزهای كشور، هواپیماهای جنگنده آمریكایی تنها بر فراز منطقه مانور می‌دادند و شاهد قدرت‌نمایی نیروهای ایرانی در شمال عراق بودند. نظامیان آمریكایی كه نمی‌توانستند در این مقطع، حمله نظامی و اقدامی در خور انجام دهند، صرفا به مانورهای نظامی بی‌ثمر بسنده كردند.
 معاملات زیر پرده هر زمان کشف میشود.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
alt
پروژه ی اصلاح قانون اساسی اقلیم کوردستان توسط شصت نماینده پارلمان آماده شد

امروز پنجشنبه، یکی از اعضای پارلمان اقلیم کوردستان اعلام کرد: شصت نماینده پارلمان اقلیم کوردستان پروژه ی اصلاح پیش نویس قانون اساسی اقلیم کوردستان را آماده کرده و به ریاست پارلمان تقدیم نمودند.
«عبدالله ملا نوری» نماینده پارلمان اقلیم کوردستان از فراکسیون تغییر (گوران) گفت: شصت نماینده ی پارلمان اقلیم کوردستان بیش از سه ماه است که در حال آماده ی سازی پروژه ی اصلاحی (پیش نویس قانون اساسی اقلیم کوردستان) هستند. با اشاره بدینکه: این پروژه دیروز چهارشنبه به ریاست پارلمان اقلیم کوردستان تقدیم شد.
نوری در ادامه سخنانش اضافه کرد: با توجه به اینکه تاکنون در پارلمان اقلیم کوردستان همه پرسی در مورد پروژه قانون اساسی اقلیم کوردستان انجام نگرفته است، باید اصلاحاتی بر این پیش نویس قانونی قبل از بازگرداندن آن به پارلمان صورت گیرد.
قابل بذکر است: پیش نویس قانون اساسی اقلیم کوردستان که یکی از برجسته ترین مسائل اختلاف حکومت و اپوزیسیونهای اقلیم کوردستان بشمار می آید، در اواخر دومین دوره ی پارلمان اقلیم کوردستان مورد تصویب نمایندگان پارلمان قرار گرفت.

/////////////////////////////////


جلسەی همبستگی برای حقوق بشر یا تجارت با شرافت ملتهای داخل سرزمین ایران؟
هموطنان عزیز مردم غیور کرد، به یقین همە می دانیم کە سیاست سرکوب و اختناق ٣٢ سالەی جمهوری اسلامی در ایران نە تنها باعث از بین بردن خلاقیت و نیروی فکری و فیزیکی همه انسانهای شرافتمند در ایران شدە، بلکە باعث دامن زدن بە اختلافات بی امان در درون جامعەی ٧٠ میلیونی ایران شدە است و کاری کردە اند کە کسی بە کسی باور نداشتە باشد،

یعنی در واقع بذر نفاق در درون جامعە برون مرزی و داخل چنان کاشتەاند کە گذر از آن برای هر کسی کار آسانی نیست. ازاین نوع سیاست در جمهوری اسلامی طی این ٣٢ سال پیروی شدە وبی گمان خواهد شد. حالا وضعیت درگروه های اپۆزسیون بە چە شکل است؟ ٣٢ سال انشعاب در درون گروه های اپوزیسیون و بویژه کردی در ایران هنوز ادامە دارد و سالی نیست کە گروهی از مبارزان و همرزمان سابق خود، جدا نشود. با وصف این جدایی ها و تنزل اعضای احزاب بە حداقل از نظر تعداد، این احزاب باز داعی مادر بودن و نمایندگی ملت را در سر خود نگهمیدارند. درگوشە و کنار اروپا و آمریکا طی این ٣٢ سال بازارهایی بنام جلسات، سمینارها، کنفرانسها و غیرە باز شدە کە هیچ کدام تاکنون راهی بە جایی نبردە اند و مردمی کە آنها ادعای سرپرستی و دایە بودن آنها را دارند از آن بی خبرند و بی گمان چیزی نیست کە در راستای خدمت بە جامعە و آیندە ایران باشد. اخیرا در یکی ازجلسات احزاب کردی در همین فنلاند، شرکت نمودم و گفتم کە احزاب کردی در ایران برای سبقت از یکدیگر، هم کرد و هم خاکش را ارزان فروش کردەاند، ولی گرداننده سمینار کە یکی از اعضای دفتر سیاسی یکی از همین احزاب بود، ادعائی بدون استدلال کرد کە چنین نیست! ولی من با سند می دانم کە چنان است و من چرا و چگونە اش را در اینجا توضیح خواهم داد. مثلا وقتی احزاب کردستانی ازمردم برای یک سمینار یا یک کنفرانس دعوت می کنند، بلافاصله طرف یاطرفهای دعوت شده می گویند چون فلان حزب هست ما نمی توانیم شرکت کنیم! دیگر احزاب غیر کردی هم بدین ترتیب. باتأسف باید گفت: کە اینها فقط بدنبال نوعی تجارت و یا کسب اعضا، سیاهی لشگر هستند. آنها می توانند با یک تلفن تمامی آن افراد دلبخواه را در سمیناری کە من اسم آن را سمینار تجارت می گذارم جمع کنند و به یقین کسی از شرکت کنندگان تلفنی نیز اعتراضی ندارد و نمی گوید کە چون فلان حزب هست ما نمی آییم. این نشان دهندە ضعف موضع در سیاست و نا آگاهی توده های شرکت کننده در سیمینار و تنزل اخلاقی افراد یا احزاب را می رساند. مثلی است معروف که گویند: روزی ملا نصرالدین در صف برای خرید نان جلو نانوائی پایین آبادی ایستادە بود. او گرسنه بود و صف طولانی، ناگاه بە مردم گفت: آهای مردم می دانید کە در قسمت بالایی آبادی آش و گوشت تقسیم می کنند! همە مردم صف نانوائی را رها کردند و قابلمه بدست براە افتادند بە طرف قسمت بالایی آبادی. وقتی ملا خودرا تنها جلو نانوائی می بیند، بخودش می گوید نکند راست گفتە باشم! خودش هم می دود و یک قابلمه بر می دارد و بطرف مقصد می رود.
این داستان شبیه سمینارها و کنفرانسهایی است کە دراین مدت درخارج درمیان برخی احزاب و منشعبین، مد شدە و گویا اینها بدین ترتیب برای آیندە ایران می خواهند کاری انجام دهند، بر گزار کنندە سیمینار خودش می داند کە هیچی از آن نتیجه مثبت نخواهد شد ولی او مانند ملا شدە و این احزاب شدند همان مردمی کە دنبال آش و گوشت راە افتادند. در نهایت برگزار کنندە سمینار در تعجب می گوید نکند من دارم درست حرکت می کنم و هر از چند گاهی  نمایشنامە ای ترتیب می دهد و صدا می زند اینجا آش و گوشت می دهند.
همە می بینیم کە هیچ کدام از این احزاب حاضر نیستند کە با هم دور یک میز دیالوگ بنشینند و خود را متحد به قید و بندی یا شرایطی بکنند. ولی در بیانیەهایشان فریاد می زنند مردم متحد و یک صدا انتخابات را تحریم کنید، باور کنید، آخر وقاحت هم حدی دارد! مگر شما خودتان برای نجات همین مردم از دست همین رژیم متحد شدەاید تا از مردم بخواهید متحد شوند.! 
اخیرا در کشور آلمان طبق همان سمینارهای کذایی سمیناری تحت نام *همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران* کە میزبان آن آقای حسین لاهیجی بودە، ترتیب دادە شدە و با تکان دادن ابرو همان احزابی کە حاضر نیستند بە قول خودشان با هم دور یک میز بشینند، را دورهم جمع می کند و آنها هم بدنبال رفتن آش وبی خبرگذاشتن سایر احزاب کردستانی از چنین کنفرانسی و دادن آشی کە بە نظر آنها اگر آشی باشد بگذار نصیب خودمان شود، نە تنها دور یک میز بلکە کنار همدیگر می نشینند و با شرافت وکرامت دیگر ملتها و از جمله ملت کرد بازی می کنند و خود را نمایندە بر حق جامعە کرد در ایران قلمداد می نمایند.
هموطنان عزیز، مردم شرافتمند کرد در کردستان ایران، باور کنید دور یک میز نشستن همە ی احزاب آرزوی دیرینەی ماست و برای آن تلاش کردەایم، ولی همچنانکە در بالا بدان اشارە کردم ما چرا از خودمان شروع نکینم؟ چرا باید همیشە با صدای ساز کسی برقصیم کە خودش هم نمی داند چکار می کند.
این نوع سمینارها کە من به یک نمونه اشارە کردم، خودم از آن تجربە دارم و بارها در آنها شرکت نموده ام. همیشه تعدادی از احزاب کردستانی در آنجا غایب بودند. در یکی از این سیمینارها رو به حضار پرسیدم که دوستان شرکت کنندە در این سمینار، اگر این سمینار برای آیندە ایران است، چرا فلان حزب در اینجا غایب باید باشد؟ آنها هم نمایندگی افرادی را دارند در ایران، در پاسخ من، برگزار کنندە سمینار گفت: ما اطلاعیە زدیم! و گفتیم همە بیایند، و در ادامه گفت: قول می دهیم کە از این بە بعد سعی کنیم، همە را دعوت کنیم که همه شرکت کنند. برای این کار، با همە تماس خواهیم گرفت!!
اکنون بر می گردم بە سمینار همبستگی و حقوق بشر، دوستان عزیز، نە ما و نە شما نمی توانیم در خفاء و بدون حضور دیگران خود را نمایندە بر حق مردم بدانیم، و برای مردم نسخە بپیچیم، باور کنید این را تجربە نشان دادە است کە بتنهائی کاری به پیش نخواهیم برد و شعار "همە با هم" را نە با شعار، بلکه باید در عمل آن را پیادە کنیم و "همە با هم" اگر آشی (!!) باشد همه با هم تقسیم کنیم و ملتهای داخل ایران باید در آن سهمیم باشند.
این سمینار همبستگی در آلمان گرفتە شدە و گویا برای همبستگی و حقوق بشر در ایران است!! اگر همبستگی شعار اصلی این دوستان است، اگر خواهان همبستگی طیف های گستردە هستند، چرا مخفیانە بە گرفتن چنین سمینارهایی روی می آورند؟ چرا با سایر احزاب و سازمانها و جنبشهای موافق همبستگی مشورت نمی کنند؟ آیا این برخورد نمی تواند شک بر انگیز باشد؟ بە عنوان نمونە جنبش دمکراتیک یارسان نمایندەای دارد در آلمان ،آقای دکتر گلمراد مرادی کە ایشان عضو کمیتە مرکزی جنبش دمکراتیک یارسان و انسانی صاحب قلم و در راستای حقوق بشر برای ایران کوشاە بودە و هستند، و معرف تمام دوستانی است کە در سمینار کذایی شرکت داشتەاند، چە می شد کە ای میلی هم بە ایشان می زدند کە در بغل دست شما چنین سمیناری برای همبستگی و حقوق بشر در ایران هست، می توانید شرکت کنید و مشکلات جامعە حدودا 3 میلیونی یارسانی را با سایرین در میان بگذارید؟!.در این جلسە 5 نفر برای ادارەی جلسات در ایندە و تقریبا بە نمایندگی ملیتها انتخاب شدند کە یکی از انها کرد،عرب،بلوچ،ترک و فارس. من نمیدانم نمایندگی 3 میلیون یارسانی در ادارە ان جلسات بە عهدە کدام یک از این دوستان است؟ حزب دمکرات،حزب دمکرات کردستان ایران،کومەلە،پاک یا کدام یک از اینها!!؟؟ من میگویم هیچکدام، همچنانکە در بالا یاداور شدم این دوستان فکر نکنم بتوانند نمایندگی بدنە تشکیلات خود را همراە داشتە باشند، تا برسد بە ملت کرد بویژە مردم یارسان. گردانندگان این گونە سمینارها باید بدانند کە بازی با سرنوشت ملتهای داخل ایران زنگ بسیار خطرناکی است کە این دوستان دارند با ان بازی میکنند. ما بارها گفتە میگوییم و خواهیم گفت کە تنها مردم یارسانند کە بتوانند در هر مکانی نمایندگی خود را داشتە باشند و هیچ کس و گروهی نمیتواند و نە صلاحیت ان را دارد کە بە نمایندگی این جامعە معاملە و بند و بس کند.
من در اینجا تنها با نام خودم صحبت می کنم و بە نمایندگی جنبشی کە بدان تعلق دارم صحبت نخواهم کرد، بە تمامی احزاب کردستانی، مخصوصا آنهایی کە داعیەی نمایندگی ملت کرد در کردستان ایران را دارند هشدار می دهم کە این گونە بازی خود سیاە کردن را کنار گذاشتە و بیایید صادقانە با همکیشان خود کنار بیائیم. البته مثلی است معروف که از قول پیشینیان گفتەاند: برو اول خانە خودت را درست کن بعد بیا با ما صحبت کن. ما انتظار داریم که احزاب سیاسی نخست در راه اتحاد عمل بکوشند که ما هم بتوانیم در این اتحاد سهمی بدست آوریم.
تاریخ و تجربە ٣٢ سال نشان دادە و آن گونه کە دشمنان این احزاب می گویند: "نە تنها نمایندگی مردم کرد در کردستان ایران را ندارند،بلکە در واقع نمایندگی بدنە حزب خود را نیز بە همراه ندارند". دوستان کاری نکنید که این ادعا به واقعیت تبدیل شود. بقیە داستان را برای خوانندگان و عزیزانی کە نگران چنین وصعیتی هستند می گذارم.
پایندە باد ملت کرد در ایرانی آزاد و دمکراتیک 
بشیر امیرخانی 
--------------------------
کاک ریبوار لە سایتی پیشمەرگەکاندا  دەستی بە چیرۆک نۆسین کردوە باشتر وایە سەرسامان بۆ مال مندالەکی ریک بەخات درمان نەفرۆشن
http://www.ajansknews.blogspot.com/2012/01/blog-post_18.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر