Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

موضوع اطلاعیه شماره 1 در محکوم نمودن قتلعام دسجمعی دهکده نشینان کرد در شمال کردستان بدست رژیم فاشیستی کمالیستی ترک


موضوع اطلاعیه شماره 1 در محکوم نمودن قتلعام  دسجمعی دهکده نشینان کرد در شمال کردستان بدست رژیم فاشیستی کمالیستی ترک را قویا محکوم میکنیم و از جامعه جهانی مسرانه میخواهیم برای ایجاد یک منطقه ی امن برای ملت کرد در شمال کردستان یک ضرورت تاریخی و انسانی  میباشد و در طول تاریخ از زمان عثمانی تا امروز ملت کرد در ترکیه با قتلعام دسجمعی روبرو میشوند این قتلعام هنوز هم هنوز ادامه دارد.
 بنابر خبرهای که هم اکنون بدست رسیده است دولت فاشیست ترک و نیروی هوایی ترکیه به یک کاراوان کردها که مشغول زندگی روزمره معیشیتی خویش بودند و از راه اقلیم کردستان به ترکیه در حال بازگشت بودند نیروی زمینی ترک جلو آنها را گرفته و آنها هم از ترس اینکه وسائلی که از اقلیم کردستان خریده بودند برای تامین معیشتی خویش را نبرند خود را قایم میکنند اما دقایقی بعد توسط هواپیماهای دولت فاشیست ترک هدف قرار میگیرند و نزدیک به 45 نفر تا 48 نفر کشته میشوند در این بمباران.
من از طرف خودم به بازماندگان این قربانی و به تمامی ملت کرد و به خاک خونبار کردستان تسلیت میگویم.
بله این بوضوح نشانداده میشود که این بمباران قصدی بوده و این عملیات آگاهانه و با آگاهیی دولت و سرمداران فاشیست ترک انجام گرفته است در ماه گذشته علیه گریلاهای کرد از بمب ناپال ممنوعه و بمب شیمیایی استفاده نمودند که موجب قتلعام 35 تن از فرزندان ملت کرد در شمال کردستان شد حالا دیگر فکر کنم از سوی اربابان اروپایی دولت فاشیست ترک چراغ سبز را دریافت نموده است و این بار افراد عادی و مدنی را هدف قرار میدهد این هدیه ی دولت فاشیست ترک بود به ملت کرد من بر این باور هستم که ملت کرد باید دست به کوشش بزنند برای استقلال کردستان دیگر زندگی با اشغالگران فاشیست غیر ممکن میباشد.
دولت فرانسه و دولت انگلیس که در تقسیم کردها میان این دولتهای اشغالگر بوده اند مسئولیت این قتلعام به گردن آنها میباشد چرا چون آنها هم در این جنایت شریک هستند اگر کردها را به حال خویش رها میکردند اگر از اشغالگران پشتیبانی نمیکردند اگر با هواپیماهیشان به کردها حمله نمیکردند حالا هم هم دارای دولت مستقل خویش بودیم هر چی که امروز ما میکشیم مسئولیت مستقیمش به گردن دولت انگلیس و دولت فرانسه میباشد اگر دولت فرانسه و دولتهای اروپایی به این رژیم کمک تسلیحاتی و لوجستیکی نکنند این رژیم فاشیست نمیتواند به آسانی دست به قتلعام کردها بزند  وقتیکه مدافعان دورغین حقوق بشر تا دندان این دولت فاشیست هیتلری را مسلح میکنند  طبیعتا او هم با خیال آسوده دست به هر جنایتی میزند و طبیعتا این نتیجه اش است که ما میبینیم.
 ما این عمل زشت و جنایتکارانه دولت فاشیست ترک را که علیه ملت کرد انجام گرفته است قویا و به شدت محکوم میکنیم.
با تشکر ساموئیل کرماشانی 
/////////////////////////
/////////////////////////
کە فکر میکنم مهم باشد: تعدادی از سایتهای گویا سیاسی شرق کردستان وابستە بە چند حزب، تا کنون نیز حاضر بە انعکاس خبر قتلعام ٣٦ کرد در شمال کردستان نشدەاند. احزاب آنان در گذشتە مثلآ بارزانیها را عشیرە خواندە و خود را مترقی میدانستند. اما سایتهای جنوب کردستان از جملە پیامنیر، ملی تر عمل کردە و این اخبار را منعکس میکنند، در حالیکە این گویا مترقیهای گذشتە، خاموش نشستە و انگار مسئلە ملی یعنی فقط منطقە سنندج یا مکریان نمونه بارز این آقایان شیخزاده و خانزاده کشتن مریم بود که به این خاطر که از راه ایمیل با ساموئیل کرماشانی ارتباط داشته بود بله هر یکی از رهبران خودخوانده کرد مثل شیخ و دراویش چند نفری را دوروبر خویش جمع نموده اند و ادعای آزادی و برابری و دموکراسی میکنند حاضر هم نیستند با هم دست در دست یکدیگر قرار بدهند.
طرفدارانشان شب و روز در سفارتخانه های رژیم بر سر میبرند و به ایران تردد میکنند وزارت اطلاعات در خارج کشور تحت پوشش باند مهتدی و د بخش حزب دموکرات کردستان ایران دست به فعالیتهای جاسوسی و شناسایی افراد مخالف رژیم میزنند 


خانزاده مهتدی شیخزاده هجری ملازاده عبدالله حسنزاده  شیخ زاده یزدانپناه که پسر عمویش در آمریکا اعضای خانواده اش را به قتل میرساند متلا به جنون میشود مگر جنون شاخ و گوش دارد.
کردستان مال همە کردهاست نە مال ایران یا ترکیە. احزاب کردی باید ملی عمل کردە و متحد باشند. اگر برای کشتە شدن سربازان دشمن پیام تسلیت فرستادە میشود، پس چرا برای حتی انتقال اخبار قتلعام مردم خود ساکت نشستەاند؟ باید زنجیرهای اسارت و محدودنگری را درهم شکست. اتحاد و تلاش و مبارزەای سرتاسری، راه حل نهاییست... 
-----------------


هەوری بەختی کوردوسانە شیوەنو گریان ئەکا

نالە نالی کوردەکانە جەرگو دل بوریان ئەکا


دەنگی قیژەو هۆرەی خەلکە دێت لە ژێر چەرخی زەمان

ئاهی مێرد کوژراوی کوردە عالە مێ وێران ئەکابۆ حەلالە مالی کوردو بۆچی فەرزە کوشتنی

دەک خەجالەت بێ درۆزن چۆن وەها پیلان ئە کا

قانێع
-------------------------------

Dr Mahmoud Othman 



زۆر بەتووندى کۆمەلکوژیەکةى هاووڵاتیانى شەرناخ لەباکورى کوردستان لە دەوروبەرى جەژنى سەرى ساڵى نوێدا لەلایەن ئەنقەرەوە شەرمەزار و تاوانبار ئەکەین، ئەم تاوانە گەورەیە سیاسەتى حکومەتى ئەردۆگان بەرامبەر کورد دەرئەخات کەلەسەر بناغەى شەرخوازى وە بەکارهێنانى زۆر و توندوتیژى لەهەردوو دیوى سنور دارێژراوە.



داوا لەکۆمەڵگاى نێونەتەوەیى وە لەپێش هەموویانەوە ئەمریکاى پشتیوانى ئەنقەرە ئةكةين کە ئەم کۆمەڵکوژیە تاوانبار بکات وە فشار بخاتة سةرتورکیا بۆ هێنانەدى ئاشتى لەکوردستان.



سەربەرزى و نەمرى بۆ شەهیدەکان و هیواى چاکبونەوەى خێرا بۆ بریندارەکان
زۆر بەتووندى کۆمەلکوژیەکةى هاووڵاتیانى شەرناخ لەباکورى کوردستان لە دەوروبەرى جەژنى سەرى ساڵى نوێدا لەلایەن ئەنقەرەوە شەرمەزار و تاوانبار ئەکەین، ئەم تاوانە گەورەیە سیاسەتى حکومەتى ئەردۆگان بەرامبەر OMRÅDE دەرئەخات کەلەسەر بناغەى شەرخوازى وە بەکارهێنانى زۆر و توندوتیژى لەهەردوو دیوى سنور دارێژراوە.



داوا لەکۆمەڵگاى نێونەتەوەیى وە لەپێش هەموویانەوە ئەمریکاى پشتیوانى ئەنقەرە ئةكةين کە ئەم کۆمەڵکوژیە تاوانبار بکات وە فشار بخاتة سةرتورکیا بۆ هێنانەدى ئاشتى لەکوردستان.



سەربەرزى و نەمرى بۆ شەهیدەکان و هیواى چاکبونەوەى خێرا بۆ بریندارەکان
-----

آخوندها، تشنه به خون آزادی خواهان



روشنگری خانم مینا انتظاری، فعال با سابقه حقوق بشری، در ارتباط با موقعیت حساس و خطیر ساکنان اشرف و دورخیز آخوندها و سپاه تروریستی قدس در عراق برای قتلعام پناهندگان سیاسی ایران، در برنامه آقای حسین فرجی ژورنالیست با سابقه ایرانی در شبکه جهانی تلویزیون پارس

---------------------------



مرگ ۳۵ تن در حمله هوایی ترکیه به مناطق مرزی کردنشین



به دنبال انتشار خبری حاکی از مرگ ۳۵ نفر در نتیجه حمله هوایی ترکیه به مناطق کردنشین این کشور، ارتش ترکیه اعلام کرد که چهارشنبه شب گروهی از اعضای پ. کا. کا. را شناسایی کرده که قصد حمله به مواضع این نیرو را داشته‌اند.



خبرگزاری رویترز به نقل از وب‌سایت ارتش ترکیه می‌گوید که این گروه از اعضای حزب کارگران کردستان، پ. کا. کا.، قصد حمله به قرارگاه‌های امنیتی ترکیه در جنوب شرقی این کشور را داشته‌اند.


رویترز همچنین می‌گوید که در وب‌سایت ارتش ترکیه تاکید شده است که حمله هواپیماهای جنگی ترکیه در منطقه‌ای انجام شده است که «ساکن غیرنظامی ندارد».

این در حالی است که مقامات محلی در کردستان ترکیه روز پنج‌شنبه چنین اظهار نظر کردند که ارتش ترکیه قاچاقچیان کرد را به جای شورشیان این منطقه گرفته است.

به گفته این مقامات، در این حمله هوایی که شبانه و در نزدیکی مرز عراق انجام شده دست‌کم ۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منابع خبری نزدیک به پ. کا. کا. می‌گویند که کلیه افرادی که در این بمباران جان خود را از دست داده‌اند بین ۱۷ و ۲۰ سال سن داشته‌اند، و هنوز از سرنوشت ۱۷ تن دیگر خبری در دست نیست.

شهردار الودره در استان سیرنک در این باره به رویترز گفت: «ما ۳۰ جسد داریم که همگی سوخته‌اند. حکومت می‌داند که این افراد در منطقه قاچاق می‌برند. این نوع حوادث قابل قبول نیست.»

قاچاق کالا از منابع اصلی کسب درآمد برای مردم منطقه مرزی ترکیه و عراق است و بسیاری از روستاییان کرد در این منطقه در قاچاق و فروش سوخت و سیگار و کالاهای دیگر دست دارند.

در همین حال یک مقام امنیتی ترک که نامی از او برده نشده در این باره گفته است:‌ «شایعه شده بود که پ. کا. کا. قرار است از این منطقه عبور کند. تصاویری هم که شب گذشته از این منطقه ضبط شد یک گروه در حال عبور را نشان می‌داد، به همین دلیل عملیات انجام شد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، هواپیماهای جنگی ترکیه به طور منظم مواضع شورشیان کرد را در این منطقه بمباران می‌کنند، حملاتی که از تابستان گذشته تاکنون افزایش یافته است.

حملات ارتش ترکیه به مواضع شورشیان کرد به‌ویژه زمانی شدت گرفت که در اثر حمله نیروهای پ. کا. کا. به چند پاسگاه نظامی و ایستگاه پلیس دست‌کم ۲۶ نفر کشته و ۱۶ تن زخمی شدند.

حزب کارگران کردستان، پ. کا. کا.، که خواهان استقلال مناطق کردنشين است، از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه عليه دولت ترکيه را آغاز کرده است. پ. کا. کا. از سوی ترکيه، اتحاديه اروپا و آمريکا در فهرست گروه‌های تروريستی قرار گرفته است.
/////////////////////////

رابطه میان شکل مغز و تعداد دوستان در فیسبوک

من بر این فکر هستم این موضوع خیلی مسخره آمیز و غیر واقعی است که  یکی بلند شده برای گول زدن افکار عمومی و دروغپردازی دیگر دست به این حیله گری زده است
Polisen i Trosa finns på Facebook.Foto: Sara Samuelsson/Sveriges Radio
آیا از کسانی هستید که دوستان زیادی در سایت اجتماعی فیسبوک دارید. در آن صورت شکل مغز شما با افرادی که دوستان چندانی در فیسبوک ندارند، متفاوت است. آمیگدا(Amygda) بخشی از مغز انسان است که از جمله اداره کننده خاطرات و احساسات است. نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که افرادی که دوستان زیادی در فیسبوک دارند آمیگدای بزرگتری در مقایسه با دیگران دارند.
اما رابطه علت و معلولی میان آمیگدای بزرگ و دوستان فراوان هنوز روشن نیست. به عبارت دیگر دانشمندان هنوز نمی دانند که این وجود آمیگدای بزرگ  در مغز است که باعث یافتن دوسنان بیشتر می شود و یا این که دوستان فراوان باعث بزرگی آمیگدا می گردد. درهرصورت نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که این امر در خارج از فیسبوک و در زندگی اجتماعی واقعی ما نیز مصداق دارد. به عبارت دیگر دوستان بیشتر آمیگدای بزرگتر.

Lyssna: شکل مغز و تعداد دوستان در فیسبوک
---------------------------
قتل عام جوانان ملت کورد را از جانب دولت فاشیست ترکیه‌ محکوم مینماییم .
قتل عام ملت کورد از جانب دولت فاشیست تورکیه‌ تمامی ندارد. باری دیگر خلق کورد در عزا و ماتم فرو رفت. این بار نوجوانان و جوانان مدنی اهل روستاهای رۆبۆسکی و بێجۆهی از توابع قلابان ، استان شرنخ در شمال کوردستان مورد هدف هواپیماهای  جنگی ارتش ترک قرار گرفتند . در این قتل عام دست کم 36 تن از جوانان کورد جان خود را از دست دادند  و چندین تن دیگر نیز زخمی 

یا مفقودالاثر شده‌اند. دولتهای ایران و ترکیه‌ به‌ هر طریقی دست از قتل عام و بمباران مناطق مسکونی نوار مرزی کوردستان دست بر نمی دارند. ما جوانان دمکراتیک یارسان این عمل وحشیانه‌ و بدور از اخلاق ارتش تورکیه‌ را به‌ تندی محکوم میکنیم و از تمامی نهادهای سیاسی ، مدنی و سازمان حقوق بشر و اتحادیه‌ اروپا خواهانیم هرچه‌ سریع تر بانیان این اقدام تروریستی به‌ عموم خلق معرفی و مورد محاکمه‌ قرار گیرند . و همچنین تمامی خلق کورد و بازماندگان این فاجعه‌ی دردناک و مسیبت بار تسلیت عرض مینماییم .


سازمان دمکراتیک جوانان یارسان


29.11.2011 استکهلم سوئد
------------------------
komelkuji.kurd.6
کشتار قلابان و واکنش احزاب سیاسی کرد
کشتار وحشیانه‌ جوانان روستای روبوسکی در شامگاه 28 م دسامبر موجی از نارضایتی و انزجار در میان ملت کرد ایجاد کرده‌ است. احزاب و سازمانهای کرد با صدور بیانیه‌ هایی این جنایت ضد بشری را محکوم کرده‌ و خواهان رسیدگی از سوی سازمانهای بین المللی شده‌‌اند. 
در ادامه‌ اعتراضها به‌ قتل عام جوانان کرد در روبوسکی واقع در مرز شمال کردستان جنبش گوران با صدور بیانیه‌ ای با محکوم کردن این کشتار اعلام کرده‌ است که‌ چنین جنایتی هیچگونه‌ توجیهی ندارد. 
جنبش گوران ضمن تسلیت به‌ بازماندگان قربانیان خواسته‌ است که حکومت اقلیم کردستان و وزارت خارجه‌ عراق رسما مراتب نگرانیهای خود را از چنین اقدامات ضد بشری به‌ اطلاع حکومت ترکیه‌ برسانند، چرا که‌ هیچ بهانه‌ ای قادر به‌ توجیه‌ این اقدام که‌ از هر نظر محکوم بوده‌ و مایه‌ نگرانی است وجود ندارد. 
از طرفی دیگر دفتر سیاسی حزب زحمتکشان کردستان نیز با صدور بیانیه‌ ای کشتار شهروندان کرد توسط حکومت ترکیه‌ را محکوم کرده‌ است. 
در این بیانیه‌ با اشاره‌ به‌ افزایش فشارهای حکومت ترک بر زندانیان ، فعالان سیاسی ، روزنامه‌ نگاران آزاد و شهروندان عادی از بمباران غیر نظامیان روستای روبوسکی نوشته‌ و می‌گوید تمام این اقدامات درحالیست که‌ دولت ترک از گشایش سیاسی و حل مسالمت آمیز مسئله‌ کرد سخن می‌گوید. 
همچنین حزب دمکرات کردستان نیز در رابطه‌ با کشتار قلابان بیانیه‌ ای صادر و در آن ضمن اشاره‌ به‌ شرایط دشوار زندگی در کردستان و کشتار هر روزه‌ کاسبکاران کرد ، حمله‌ و بمباران کاسبکاران و مردم زحمتکش کردستان را غیر قابل توجیه‌ و شایسته‌ محکوم کردن دانسته‌ است. 
حزب دمکرات کردستان ضمن محکوم کردن آنچه‌ که‌ "جنایتی بزرگ" خوانده‌ است، خواهان محاکمه‌ عاملان این کشتار شده‌اند. 
دو سازمان کردهای یاری جنبش دمکراتیک یارسان و یاری کرد طی بیانیه‌ مشترکی کشتار و قتل عام جوانان کرد در شمال کردستان را محکوم کرده‌ و گفته‌ اند: این جنایت بیشرمانه‌ حکومت ترکیه‌ علیه‌ ملت کرد که‌ هر روز تکرار شده‌ و به‌ آن ادامه‌ می‌دهند کمتر از ژینوساید نیست.
این دو سازمان سیاسی یارسانی ضمن ابراز تسلیت به‌ بازماندگان این فاجعه‌ اسفناک با بیان اینکه‌ سکوت در مقابل نابودی یک ملت شرم آور است، از تمامی سازمانهای بین المللی خواسته‌ اند تا در برابر چنین جنایتی سکوت ننمایند. 
سازمان جوانان یارسان نیز با صدور بیانیه‌ ای کشتار نوجوانان و جوانان روستای روبوسکی را محکوم کرده‌ و گفته‌ اند که‌ قتل عام ملت کرد از جانب حکومت فاشیستی ترکیه‌ پایانی ندارد. 
جوانان یارسان از نهادهای سیاسی مدنی و سازمان حقوق بشر و اتحادیه‌ اروپا خواسته‌ اند تا عاملان این اقدام تروریستی را معرفی و محکوم نمایند.
-

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر